Wyścig!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misiek^wro
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 8321

    #26
    A co gdyby byla kuchenka gazowa ? :twisted: :twisted: :twisted:
    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #27
      alfee, ja twierdzę że tdi nie objedzie tsi, pójdzie równo ale nie od pierwszych biegów :P więc dziwie się że niektórzy twierdzą że tdi będzie szybsze od tsi :roll:
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • xtremesystems
        RS
        • 2010
        • 2254
        • Hyundai

        #28
        ja tez mowie ze tsi objedzie tdi.
        1.2tsi 105 w fabii robi wiatrak z 1.6 tdi w takiej samej fabce.
        niestety w dieslu masz odciecie na 80 a w tsi na 100km/h na drugim biegu

        pocieszam sie tylko tym ze jak jade na autostradzie te 180 to mam spalanie chwilowe 10L/100 a w 1,2 tsi przy tych predkosciach maja o polowe wieksze no kolo 15L

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2009
          • 10917
          • Fiat

          #29
          Mihau, dokładnie szkoda już robił podobne porównanie.
          A tak apropos gdzie On jest? zapadł się "pod ziemię"? :?:
          ktokolwiek widział, ktokolwiek wie :szeroki_usmiech
          p.s. benzyna z pierwszych biegów lepsza, diesel później powinien nadrabiać. Przy tej samej masie i mocy raczej benzyny nie dogoni już, ale podgonić może.
          Moje zdanie przy podobnych parametrach i masie - z krechy benzyna lepsza, z rolki diesel (od 3 biegu powiedzmy)

          Komentarz

          • misiek^wro
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8321

            #30
            Zamieszczone przez sew1981
            A tak apropos gdzie On jest? zapadł się "pod ziemię"? :?:
            Ujarzmia motor
            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


            Komentarz

            • arturo_freestyl
              Rider
              • 2010
              • 704

              #31
              piramida, juz to sprawdzaliśmy
              Octavia FWD 370KM/460Nm + NX
              ET 14,607 - Bemowo 2011
              ET 13,482 - Ryki 2012
              ET 13,014 - Ełk 2013
              ET 12,939 - Ryki 2015
              0-200km/h - 13,2s
              2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili

              Komentarz

              • sew1981
                RS
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2009
                • 10917
                • Fiat

                #32
                Mozesz zmierzyć się z cifem 1.8 140 koni w benzynie. Powinien Cie obleciec, jak dobry kierownik.

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #33
                  Zamieszczone przez arturo_freestyl
                  piramida, juz to sprawdzaliśmy
                  no własnie proponuję rewanż :diabelski_usmiech
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • zwirek75
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 105

                    #34
                    Re: Wyścig!

                    Zamieszczone przez sslawekk
                    Sprawa wygląda następująco: na kresce stają do walki dwa autka, zakładamy, że:
                    - obydwa pojazdy mają tę samą masę
                    - obydwa pojazdy mają tę samą moc, powiedzmy po 100KM
                    - obydwa pojazdy posiadają identyczne ogumienie i napęd na przednią oś
                    - w obydwu pojazdach siedzą kierowcy, którzy je dobrze znają i potrafią wykrzesac z nich wszystko, co fabryka dała
                    - jedno z aut to benzyna, a drugie to diesel.
                    Mam wrażenie, że jest to pytanie politycznie, a nie rzeczowe
                    Biorąc sprawę rzeczowo z punktu widzenia fizyki:
                    To co jest podane jako moc jest to moc maksymalna, (prawie) żadne auto nie jedzie cały czas na maksymalnej mocy - moc ciągle się zmienia ze zmianą obrotów silnika.
                    Druga sprawa - auta mają na pewno jedną inny ważny element systemu napędowego - a mianowicie skrzynię biegów.
                    Jeżeli mają taki sam przebieg momentu - np. jest to turbo benzyna i turbo diesel czyli jeden i drugi potrafi dawać max momentu bardzo szeroki zakres obrotów to na długim dystansie powinny iść równiutko.
                    Na krótkim dystansie jest jeszcze zależność od przełożeń skrzyni biegów.

                    Proponuje pobawić sie programem cartest, moze kiedys zrobie symulacje i Wam pokaże jak to wygląda. Chyba ze pytanie jest politycznie
                    Tomek

                    Komentarz

                    • Karql
                      L&K
                      • 2010
                      • 1124

                      #35
                      Moc praktycznie nic nie mówi o samochodzie.
                      Najważniejsza jest znajomość przebiegu mocy / momentu w funkcji obrotów.
                      Do tego dochodzą przełożenia skrzyni biegów.

                      Nie liczy się to co jest na silniku tylko to co przeniesiemy na koła.

                      Benzyna ma mniejszy momenty, ale przez to, że kręci się dalej ma krótsze przełożenia, co daje większy moment na kołach i może go dłużej wykorzystać.

                      Proponuje sobie ściągnąć wykresy diesla i benzyny o podobnych mocach i odpowiadające im przełożenia skrzyni biegów i przeliczyć, ale pewnie się nie będzie chciało :diabelski_usmiech
                      Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                      Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                      -> MOJA SKODA <-

                      Komentarz

                      • arturo_freestyl
                        Rider
                        • 2010
                        • 704

                        #36
                        Zamieszczone przez piramida
                        Zamieszczone przez arturo_freestyl
                        piramida, juz to sprawdzaliśmy
                        no własnie proponuję rewanż :diabelski_usmiech
                        ryki 24.07 czekam 14,5 musi pęc
                        Octavia FWD 370KM/460Nm + NX
                        ET 14,607 - Bemowo 2011
                        ET 13,482 - Ryki 2012
                        ET 13,014 - Ełk 2013
                        ET 12,939 - Ryki 2015
                        0-200km/h - 13,2s
                        2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili

                        Komentarz

                        • Zorr
                          RS
                          • 2011
                          • 2110

                          #37
                          Zamieszczone przez sslawekk
                          Zamieszczone przez lukasz3112
                          sslawekk, to niech postawi się jakimś 2.0 140KM benzyną a ja podjadę swoim dieslem Zobaczymy kto kogo zje
                          PS. 1/2 wypłaty wygranej dla mnie. :diabelski_usmiech
                          Też mam 140 w swojej :szeroki_usmiech Szukam benzyny 140 kóniów
                          z benzyną 140KM nie ma problemu, wystarczy
                          opcja 1.
                          Poprosić kogoś z silnikiem 1.8tsi, aby nie przekraczał 4000obr (przy 4tys obr i 250Nm mamy 140KM)
                          opcja 2.
                          Poprosić kogoś z silnikiem 2.0tsi, aby nie przekraczał 3550obr

                          Ciekawe jakby to wyszło :?:

                          wprowadziłem do CarTest2000 skody 1.6 TDI (105KM) oraz 1.2 TSI (105KM)
                          i wychodzi, iż 1.2 TSI jest szybsza praktycznie w każdym aspekcie wliczając "elastyczność" 60-100, 80-120, 120-160.
                          Dane dla "Drag Race" 1000m
                          TSI 32,61sek i prędkość 155,5 km/h
                          TDI 33,61sek i prędkość 151,30 km/h

                          Po odjęciu 80kg różnicy wagi 1.6TDI, 1.2 TSI przyśpieszenia nadal lepiej, natomiast "elastyczność" już lepiej idzie 1.6 TDI (tak o 0,5sek)
                          Dane dla "Drag Race" 1000m
                          TSI 32,61sek i prędkość 155,5 km/h
                          TDI 33,07sek i prędkość 153,40 km/h
                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #38
                            Srebrna O1 1.8t
                            Niebieska O1 2.0 TDI
                            moc porównywalna (niewielka różnica na korzyść srebrnej)
                            masa (niebieska oczywiście trochę cięższa)


                            Pierwszy bieg widać co się dzieje i nie jest to nic innego jak zwalony start niebieskiej. Później było:
                            na 2 lekkie odejście srebrnej, 3 równo, od 4 niebieska doganiała srebrną
                            wynik na końcu filmu widać

                            żeby porównanie było jakkolwiek miarodajne to trzeba wyeliminować najbardziej nieobliczalny wskaźnik czyli człowieka. Tylko gdy oba auta będą miały DSG można mówić o jakimś tam porównaniu (oczywiście z LC)
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #39
                              Zamieszczone przez sew1981
                              Mozesz zmierzyć się z cifem 1.8 140 koni w benzynie. Powinien Cie obleciec, jak dobry kierownik.
                              sprawdzone, objeżdżam BKD
                              ale też myślę, że jest to związane ze zmianą biegów w dieslu i masą samochodu.


                              IMO przy tej samej mocy, masie itd, samochód czymkolwiek będzie napędzany, doładowany lub nie, będzie jeździł podobnie - oczywiście subiektywne wrażenia a także łatwość osiągnięcia danego przyspieszenia będą ZUPEŁNIE inne.
                              no i właścicielom diesla będzie się wydawało, że jadą szybciej bo ich bardziej gniecie

                              [ Dodano: Wto 19 Lip, 11 16:03 ]
                              Zamieszczone przez sslawekk
                              Powiem Wam teraz w czym jest rzecz, otóż pewien "bardzo mądry pan" ode mnie z pracy gotów jest założyc się o wypłatę, że jeżeli wziąc 2 samochody o takiej samej masie i mocy, to benzyna z dieslem nie ma najmniejszych szans, wręcz zostanie zjedzona przez diesela :shock: Oczywiście ja mam nieco odmienne zdanie, a tym samym sposobnośc przyrobienia paru złotówek ( albo wtopienia swojej wypłaty )...mówi, że o flaszkę czy dwie, to szkoda nawet zachodu z wyszukaniem pojazdów do rozstrzygnięcia sporu Gośc nie stawia żadnych warunków co do momentu obrotowego, pojemności, a także tego, czy będzie turbina w obydwu, jednym, czy nawet żadnym z tych aut, jedyne warunki to masa i moc jednakowa...ot cała historia
                              ja tam bym się zakładał po upewnieniu, że moc rzeczywiście jest tak sama i że ogarniam
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              Pracuję...